Інтернет ресурси для батьків
http://znoclub.com/rozdil-dlya-batkiv.html Поради батькам: як розумно підготувати свою дитину до іспиту?
http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/psikhologichna-pidgotovka---vipusknikiv-do-uchasti.html Психологічна підготовка випускників до участі в ЗНО
http://erudyt.net/dokumentatsiya/informatsiya-dlya-batkiv/porady-batkam-starshoklasnykiv-pry-vybori-profesiji.html Поради батькам старшокласників при виборі професії
Тема. Сімейне виховання взаєморозуміння батьків та
дітей.
Мета. Ознайомити батьків із можливими конфліктами між дітьми й батьками; виявити позитивний досвід сімейного виховання; обговорити проблеми виховання із зверненням до джерел народної педагогіки; формувати навички спілкування дітей з дорослими і дорослих - з дітьми
Один день із життя Петрика
Уранці Петрик прокинувся
веселим та щасливим. За дверима дитячої
чулася голосна суперечка батьків. За кілька хвилин до кімнати вбігла знервована мама: «Швидше
вставайте, ледацюги, в школу запізнитесь!» — крикнула
вона.
Петрик пішов до ванни вмитися та вже коло дверей його відштовхнув брат Іванко і,
голосно сміючись, зачинив перед ним двері.
Умившись, Петрик почав одягатися, коли влетіла мама і зі словами: «Ти знову копаєшся
годину», — швидко застебнула ґудзики на сорочці. А Петрику так хотілося зробити це самому. Адже на ньому була його нова червона
сорочка, яку він сам вибрав вчора в крамниці. Трохи заспокоївшись, хлопчик
пішов снідати.
У кухні тато
проігнорував привіт Петрика. Зайшовши до
класу, Петрик весело
привітався з учителькою, яка чомусь не звернула увагу на нову сорочку.
Засмучений Петрик ледве висидів урок математики, на якому він ніяк не міг розв'язати задачу.
А другим був улюблений урок праці. На уроці вчителька показувала б, як зробити
квітку тюльпан, і учні приступили до роботи. У Петрика було багато нових ідей, і він із захопленням виготовив свою квітку. «Хіба
я так показувала?» — обурилася вчителька і кинула квітку
до інших робіт.
На обід був
горох, якого ІІетрик не любив, а йому так хотілося їсти. На групі вчителька розвела дітей для гри по
групах. І Петрик потрапив у групу трьох дівчат, які не хотіли з
ним гратись. «От ще, хлопчисько!» — сказали вони
і забрали іграшки.
Тоді Петрик почав
складати картинку, але, як не старався, нічого не виходило. Здавалося, що він — єдина дитина
в класі, яка не може скласти картинку. Увечері Петрик вертався додому сумний і нещасливий.
Поради дорослим
Робіть
|
Не робіть
|
1. Радійте Вашій дитині.
2. Займаючись
домашніми справами, наспівуйте щось.
3. Розмовляйте
з дитиною спокійним, підбадьорливим
тоном.
4. Слухайте
дитину уважно, коли вона вам щось розповідає.
5. Будьте
терплячим.
6. Щодня читайте дитині.
7. Не скупіться на нагороду: похвалу чи поцілунок.
8. Заохочуйте
зацікавленість і уяву дитини.
9. Піклуйтесь
про те, щоб у дитини були нові враження, про які вона могла б розповісти.
10.Допомагайте
дитині вивчити її ім'я та адресу.
11. Якщо дитина почала
щось колекціонувати, займіться
разом із нею.
12. Відвідуйте разом з дитиною
музеї, бібліотеки.
13. Не
втрачайте почуття
гумору.
14. Конструктивно розв'язуйте
Конфлікти.
15. Частіше
використовуйте у
спілкування
такі фрази: «Мені добре з
тобою», «Я
рада тебе бачити», «Як
добре що ти прийшов», «Я за тобою
скучила»,
«Мені подобається, як
ти...», «Давай разом зробимо...»,
«Тобі обов'язково вдасться», «Як
добре, що ти в нас є».
16. Обнімайте дитину не менш ніж 8
разів
на день. |
1. Не
перебивайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відволікайтеся, поки
дитина не закінчила свою розповідь — тобто не дайте дитині запідозрити, що і
мало цікавить те, про що вона розповідає
2. Не
ставте занадто багато запитань.
3. Не
заставляйте робити дитину те, до чого вона не готова.
4. Не
змушуйте дитину щось робити, якщо вона «крутиться», втомилась чи чимось
схвильована.
5. Не потрібно весь час поправляти дитину, постійно
повторювати: «Не так», «Перероби це».
6. Не
кажіть: «Ні, вона не червона», краще скажіть: «Вона синя».
7. Не варто
критикувати дитину навіть наодинці, тим більше в присутності інших.
8. Не слід
встановлювати для дитини великої кількості правил: вона перестане звертати на
них увагу.
9. Не
зловживайте стимулами для дитячих вражень — іграшками, поїздками тощо.
10. Не порівнюйте дитину з
іншими дітьми.
|
Голос дитини
· Окрім їжі,
дійте мені теплосердечність, безпечний спокій і вашу любов.
· Дозвольте
втішатися моїми замислами в цьому дивному світі постійних змін.
· Дайте мені доволі речей, якими я мала б змогу маніпулювати, доторкатися до них, нюхати, слухати, а навіть інколи
й ламати.
· Дозвольте мені в міру моїх сил сідати, совались, ставати, ходиш, лазити і скакати.
·
Не ідентифікуйте ваших
почуттів і думок із природними потребами мого організму.
·
Не кажіть, що я співаю,
бавлюсь чи експериментую «забагато, задовго, зачасто».
·
Не карайте мене, коли я
хвилююся через невдачу, сама ж бо невдача вже є карою для мене.
·
Говоріть до мене серцем і
вашими руками, бо ваші слова не завжди мені зрозумілі.
·
Нехай довкола мене живуть
гарні, ніжні й лагідні люди. Нехай царює тут мир — передумова зростання.
·
У вашій хаті відступіть мені
на власність один куточок і частину вашої уваги і вашого часу.
·
Дозвольте мені ставити
запитання й одержу вати чесні відповіді. Також експериментувати, шукати й
досліджувати.
·
Навчіть мене розуміти і відчувати
красу й тішитися — радіти з усього, хоча б навіть і з найбільшої дурниці.
·
Підтримуйте і заохочуйте
мене до праці, навіть тоді, коли я ще роблю сотні помилок.
·
Будьте терплячі до мого
безладдя, я ж бо є тільки дитиною і учнем.
·
Надайте і мені частину відповідальності,
вивірену до моїх сил і зростання.
·
Навчіть мене брати участь у
розвагах, заняттях.
·
Поважайте
мої забави і з них робіть висновки, як даватиму
собі раду із життям і його труднощами
·
Коли
загадаєте мені зробити це або те, скажіть також як і чому?
·
Зробіть
усе, щоб я відчувала свою важливість і потрібність для вас і своє місце в
планах нашої родини.
·
Будьте
для мене зичливі й людяні, щоб я навчалася відшкодовувати іншим тим самим.
·
Покажіть,
як дотримувати обіцянки.
·
Не
трактуйте мене як немовля, коли я хочу рости й бути великою.
·
Нехай я ніколи не боятимуся
утратити вашу любов.
·
Не накидайте мені ваших переляків і
острахів.
·
Допоможіть
мені зрозуміти різницю між функцією і
дійсністю.
·
Навчіть
мене рівноваги, коли я впаду в гнів, але не лякатися
гніву, коли він є виправданий і висловлює силу.
·
Допомож
іть мені помалу перемагати біль і марні забаганки. І тішитися майбутніми радощами.
Рекомендації класного керівника щодо створення сприятливих психоемоційних умов у сім'ї
«Як спілкуватися з
дитиною»
1. Спілкуватися на рівних. Рівень очей.
2. Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
3. Запитувати в дітей поради.
4. Цікавитися планами дитини та враховувати їх.
5. Запитувати в дитини про можливість скористатися її речами й не
входити до неї в кімнату без попередження.
6. Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
7. Давати доручення, яке дитина зможе виконати.
8. Схвалювати взагалі (у цілому).
9. Підтримувати у важких ситуаціях (наводити приклади
із власного життя).
10. Не «сюсюкати» з дитиною. Розмовляти як з дорослою.
11. Зустрічати як кращого друга.
12. Якщо ви не праві, просити вибачення.
13. Дозволяти дитині висловлювати свої почуття і
діліться своїми.
14. Дозволяти робити дітям власні помилки (негативний
досвід — це теж досвід).
15. Концентрувати увагу не на помилці, а на тому,
як вийти зі складної ситуації.
16. Тілесний контакт 2-3 рази на день як мінімум.
Інтернет ресурси для батьків
http://znoclub.com/rozdil-dlya-batkiv.html Поради батькам: як розумно підготувати свою дитину до іспиту?
Комментариев нет:
Отправить комментарий